Wycieczka do Wadowic, Zakopanego i Ludźmierza - 2010

2 marca 2010
 4 marca 2010
Plan wycieczki:
Sosnowiec - Wadowice (muzeum Jana Pawła II ) - Zakopane: zwiedzanie miasta w tym:Sanktuarium na Krzeptówkach, skocznie,Krupówki - Dolina Kościeliska - Szaflary (baseny termalne) - Sosnowiec

Wyruszyliśmy 2.03.10 r. o godz. 9:00 autokarem w kierunku Wadowic miasta skąd pochodził Papież Jan Paweł II. Zatrzymaliśmy się, by zwiedzić kościół i dom rodzinny Papieża w którym obecnie znajduje się muzeum papieskie, gdzie znajduje się wiele pamiątek ofiarowanych przez JP II. Oczywiście poszliśmy na kremówki wadowickie.

Dalej jechaliśmy malowniczą drogą przez Sułkowice, Jordanów i Nowy Targ. Pogoda była słoneczna i dzięki temu mogliśmy podziwiać piękne widoki Beskidów z wyróżniającym się i ośnieżonym szczytem Babiej Góry, a dalej towarzyszyła nam piękna panorama ośnieżonych Tatr. Bliżej celu ukazał nam się w całej krasie Giewont.
Zamieszkaliśmy w pięknym i wygodnym pensjonacie „Litworówka, gdzie moglismy podziwiać wystawę pucharów zdobytych w Wyścigach Kumoterek i innych wyścigach jak w skiringu (narciarz za koniem) i ski-skiringu (narciarz za koniem z jeźdźcem) przez Panią tego domu. Po obiadokolacji chwila odpoczynku po czym godzinna przejażdżka bryczkami z pochodniami przyniosła trochę emocji i wrażeń zakończona w szałasie przy ognisku pieczeniem kiełbasek. Humory dopisywały, a grzane wino i ogień ogniska rozgrzało ciało i ducha, co pozwoliło na dobrą zabawę.

Następnego dnia towarzyszył nam przewodnik, który opowiadał i oprowadzał po ciekawych miejscach.

• Świątynię zaprojektowaną przez Stanisława Witkiewicza rozpoczęto budować w roku 1904, a poświęcono w 1907.Kaplica jest typowym przykładem stylu zakopiańskiego. Świątynia o widocznej konstrukcji zrębowej opiera się na wysokiej, kamiennej podmurówce. Z przodu posiada arkadowe podcienie. Na dachu krytym gontem umieszczono niewielką wieżyczkę, mieszczącą dzwon. Wnętrze składa się z prostokątnie zamkniętego prezbiterium oraz jednej nawy. Drewniany ołtarz główny przypomina góralską chatę. Wnętrze zdobią witraże projektowane przez S. Witkiewicza przedstawiające M.B. Częstochowską i Ostrobramską oraz herby Polski i Litwy. Ołtarze boczne, również wykonane z drewna pochodzą z lat 50. XX wieku.
  • Następnie przejechaliśmy droga pod skoczniami obserwując skoki i podziwiając góralski styl budownictwa zakopiańskiego.
  • Historia powstania Sanktuarium M.B. Fatimskiej na Krzeptówkach
  • Przepiękny kościół nowoczesny w stylu góralskim, pięknie wykończone wnętrze kościoła z jasnego rzeźbionego drewna- robi duże wrażenie.
  • Spacer Doliną Kościeliską przy pięknej słonecznej pogodzie wśród ośnieżonych drzew i skał był bardzo przyjemny.
  • Spacer po Zakopanem zakup pamiątek, upominków i czas na małe co nieco. Można było łyknąć nieco tej urzekającej atmosfery Zakopanego – zimowej stolicy Polski Jak bardzo zmieniło się to miasto w ostatnich latach. W tym spacerze towarzyszył nam i cieszył oko widok Giewontu. Wieczór zakończył się dobrą zabawą przy muzyce.
  • Po dobrym śniadaniu 4.03.10 wyjechaliśmy w powrotną drogę. W Szaflarach zatrzymaliśmy się na basenach termalnych by skorzystać z tego dobrodziejstwa,a potem jeszcze zatrzymaliśmy się by zwiedzić Sanktuarium w Ludźmierzu, którego historię przybliżyła nam siostra zakonna.
  • Historia Sanktuarium w Ludźmierzu

Wycieczka zakończyła się szczęśliwie, wszyscy zadowoleni i ubogaceni wrócili do domu.

Dziękujemy organizatorowi i kierownikowi wycieczki.